توصیه های بهداشتی

توصیه های بهداشتی

توصیه های بهداشتی

توصیه های بهداشتی

BMI چیست؟

شاخص جرم بدن (BMI) یکی از راههای فهمیدن این است که وزن شما با قدتان تناسب دارد یا نه؟

روش محاسبه فورمولی ، تقسیم وزنتان (کیلوگرم)بر مجذور قدتان (متر)است.همچنین خواندن از روی نمودار BMI هم یک روش دیگر به دست آوردن BMI می باشد. محدوده BMI به چندین حالت مختلف تقسیم شده است ،و به طور معمول وقتی BMI شما بالاتر از نرمال قرار بگیرد خطر افزایش مشکلات پزشکی برای شما بیشتر می شود.

نمودار BMI مورد استفاده در تبدیل نت برای بزرگسالان طراحی شده است(و برای کودکان کارایی صحیحی ندارد).همچنین اگر شما ورزشکار یا عضلانی هستید می تواند در محاسبه اشتباه رخ دهد به این دلیل که BMI را بالاتری به شما می دهد، حتی اگر شما چربی متناسبی داشته باشید. همچنین این محاسبه برای زنان حامله یا مادران شیرده و یا افراد ذاتا لاغر مناسب نیست. و برای اطلاع از BMI صحیح خود باید از روشهای دیگری از جمله مراجعه به پزشک بهره ببرند.

چون BMI بر پایه وزن و قد است ، اگر شما اضافه وزن داشته باشید ، می توانید با کاهش وزن ، BMI خود را کاهش داده و در گروه ریسک پذیر پایین تری قرار بگیرید و از خطر مبتلا به بیماری ها دورتر بمانید.یک رژیم سالم شامل تعادل گروه های غذایی،ویتامین ها و مواد معدنی است که برای شما تناسب اندام و یک زندگی فعال ، طولانی و بسیار با طراوت را به دنبال خواهد داشت. به زبان ساده، تناسب وزن و ظاهر بدن در نتیجه تعادل بین جذب انرژی (محتوای کالری غذایی)در تقابل با انرژی خروجی(سوختن کالری ناشی از فعالیت های بدنی)تعریف می شود.

مطالعات بسیاری نشان داده است در صورتیکه شما انگیزه داشته باشید کاهش وزن مداوم و آهسته،رژیمی با یک تعادل سالم را به همراه خواهید داشت.یک رژیم کم چربی با فیبر بالا مطلوب ترین رژیم غذایی توصیه شده است،ولی رژیم غذایی کم کالری،رژیم غذایی با کربوهیدرات کم،رژیم های غذای جایگزین با کم کردن مقدار غذا نیز موثرند ، البته در شرایطی که در طول روز،شما نیاز به صرف انرژی بالایی برای نیازهای عادی بدنتان نداشته باشید.به طور معمول برای کاهش وزن 450 گرم در هفته شما باید با کنترل برنامه غذایی خود، روزانه حدااقل 500 کالری کمتر جذب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد